Seboroická dermatitida jídelníček

Optimální strava pro seboroiky

Strava pro zlepšení stavu a k úplnému zamezení seboroické dermatitidy je prostá a kopíruje obecná doporučení pro zdravou životosprávu.

Začnete u sebe – u svého životního stylu a stravování. Rádi se napijete? Kouříte? Milujete sladké a jíte sladkosti na kila? Jíte hodně masa? Zelenina vám nesmí přijít na talíř a když, tak jen ta v polévce?

Právě toto vše je skvělý základ a živná půda pro seboroickou dermatitidu. Zapomeňte na alkohol (fakt, ani kapka, to nemá v lidském těle co dělat) a kouření. Výrazně omezte některé živočisné produkty (především pasterizované mléko a sýry, maso). Obecně nedoporučuji veganství ani vegetariánství, ale je fakt, že masa jíme extrémně mnoho. Doporučuji párkrát týdně kvalitní kuřecí, krůtí, králičí nebo libovou šunku. Obecně lepší preferovat ryby, hlavně tučné jako jsou sardinky, losos nebo tuňák. Z mléčných výrobků doporučuji kefír a bílý jogurt (prostě zdroje kvalitních probiotických kultur). Když už, tak nepasterizované mléčné produkty (v Tescu mívají v rámci Finest). Bílkoviny čerpejte z vajec, ideálně v BIO kvalitě. Tučné jogurty a smetanové pochoutky vynechte. Namísto smažení raději vařte na vodě nebo si připravte maso na páře – vždy s trochu zeleniny.

Víte, že kvasinky a plísně se živí cukrem? Ano, je to tak. Omezte bílou mouku a běžně pečivo jako je chleba a rohlíky a nahraďte je raději celozrnným pečivem a kvalitními komplexními sacharidy (rýže natural, brambory, pohanka, jáhly, luštěniny a další). Úplně vyřaďte ze svého jídelníčku průmyslové sladkosti a nahraďte je ovocem (max. 2-3 kusy denně, je to také sladké) nebo medem. Toto bývá velmi těžké a závislost na cukru je u lidí v dnešní době silná. Nicméně vaše tělo vám poděkuje a budete se cítit fantasticky.

Seborea se bojí zeleniny

Neberte to až tak doslova, ale syrová zelenina (nejlépe v BIO kvalitě) jakožto zdroj vody, vitamínů, minerálů a vlákniny je jednoznačně tím nejsilnějším, co můžete ve své stravě nejen proti seboroické dermatitidě nasadit.

Zelená listová zelenina, obilné klíčky nebo cibule obsahují zinek, který prokazatelně hojí rány a kožní vyrážky – navíc pomáhá zajistit acidobazickou rovnováhu v těle, címž zabraňuje překyselení organismu. Dostatek selenu se nachází v hnědé rýži, sojových bobech, jablečném octu, celozrnných obilovinách a ořechách.

Obecně jsou vhodné omega 3 mastné kyseliny. Osobně používám rybí olej prakticky nepřetržitě po celý rok. Je to alfa a omega nejen v boji se seboreou. Dále samozřejmě vitamíny, minerály a stopové prvky – ideálně ve stravě. Přijímat toto vše ve stravě je možné, ale asi byste se trochu divili, co vše byste pak museli jíst a v jakém množství, aby Vaše tělo dostalo vše, co skutečně potřebuje a nemuselo si brát z vlastních zásob (např. kostí a tím vám zadělávat na potíže s hybností a celkovou únavu v pokročilejším věku).

Ne každý dokáže udržet pravidlo poloviny talíře se zeleninou a proto je za mě druhým pomocníkem nějaký opravdu kvalitní multivitaminerál. Doba je rychlá a tak je výhoda mít vše v jednom a pohlídat si jednu tobolku denně. Sám už dost dlouho používám tento čistě přírodní multivitaminerál NEXGEN Pro od věhlasné značky Reflex Nutrition s maximální využitelností pro tělo. Vydrží 3 měsíce a do konce roku 2021 získáte koupí tohoto TOP produktu navíc prakticky zdarma 90 kapslí Reflex Nutrition Omega 3.

Opět se tu dostáváme k nutnosti odkyselení nebo chcete-li remineralizace organismu, pokud je Vaším problémem překyselení. Minerály a stopové prvky jako jen zinek a selen vám dodá třeba skvělý Bioaktivní zinek a selen Forte, který doporučuji v první fázi kožního onemocnění kombinovat se Schindeleho minerály na odkyselení organismu.

K zamezení plísňového/kvasinkového onemocnění doporučuji pořízení kvalitního B-komplexu a hlavně užívání probiotik a laktobacilů. Ty můžete najít i ve stravě – např. v kysaných mléčných výrobcích (ty jediné mohu doporučit, jinak průmyslově vyráběné mléko a mléčné produkty určitě omezte na naprosté minimum). Probiotika je však potřeba vždy doplnit zeleninou, resp. vlákninou, aby to mělo smysl. Pokud je budete užívat samostatně a nedáte si celý den žádnou zeleninu, bude jejich účinek zanedbatelný až nulový – na to pozor.

Z vlastní zkušenosti a z pozitivních ohlasů desítek lidí, kteří trpí seboreou doporučuji tyhle šampony a kosmetiku

Získejte přehled o nových článcích o seboroické dermatitidě a její léčbě na blogu. Buďte první, kdo se dozví o nové dermakosmetice nebo doplňku výživy, který zmírní potíže s dermatitidou.

Jméno:
* Email:

Souhlasím se zasíláním informací dle zákona č.110/2019Sb.